SOR NB12
Sor NB12
Aktuální seznam vozů tohoto typu:
Ev.Číslo |
poznávací značka |
rok dodání |
obrázky |
532 |
4P7 2491 |
2010 |
|
533 |
4P7 2498 |
2010 |
|
534 |
4P7 2509 |
2010 |
|
535 |
4P7 2578 |
2010 |
|
538 |
4P8 3516 |
2011 |
|
539 |
4P8 3517 |
2011 |
|
540 |
4P8 3518 |
2011 |
Výrobce: SOR Libchavy
Rok výroby: 2006- dodnes
Rok dodání pro dp Plzeň: 2010 - 2011
Počet dodaných kusů pro dp: 7
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 7
Motor: Iveco Tector NEF
Výkon motoru: 194KW
Převodovka: automatická Voith
Počet rychlostí: 6
Délka: 12,1 metru
Šířka: 2,5 metru
Výška: 2,8 metru
Hmotnost: 9200 kg
Míst k sezení: 30
Míst ke stání: 80
Vyřazení autobusů typu Škoda 21 ab, přineslo do Plzně nouzi o nízkopodlažní autobusy. Pozdržené výběrové řízení komplikovalo situaci a tak nové nízkopodlažní vozy přišly až v prosinci 2010 a na začátku roku 2011 a to v celkovém počtu 7 ks. (2010 – 4 kusy a 2011 – 3 kusy) Sorky působí trochu netradičním dojmem, proto vyvolávají mezi veřejností zájem. Všechny vozy disponují 4 páry dvoukřídlých dveří, které umožňují velice rychlé odbavení ve stanicích, vozy jsou vybaveny LED panely pro snadnou orientaci a LCD panely vně vozu. Uspořádání sedadel není zrovna tuctové a jako každý nízkopodlažní vůz i tyto Sorky mají nedostatek nízkých sedadel, zvláště několik sedadel je umístěno i nad dvěma schody, proto přístup k sedadlům zejména pro starší osoby může být více nebo méně komplikován. Moderní vzhled interiéru i exteriéru je doplněn technickými novinkami jako jsou kamery s nočním viděním (interiér i exteriér), LCD monitor řidiče, či klimatizační jednotka. Mezi řidiči se Sorky staly uznávaným vozem, pro velký prostor a pohodlí v kabině řidiče, doplněné snadným řízením. Celkově hodnotím tento autobus jako průměrný kvalitou i pohodlím pasažéra.
Náhledy fotografií ze složky SOR NB12