Jdi na obsah Jdi na menu
 


Irisbus Citybus

Aktuální seznam vozů tohoto typu:

476
Irisbus- city bus
PMV 63-48
2001
477
Irisbus- city bus
PMV 63-60
2001
/fotoalbum/irisbus-citi-bus/476
486
Irisbus- city bus
2P4 4700
2004
487
Irisbus- city bus
2P4 4701
2004

Technické údaje a popis jednotlivých vozů:

 

Výrobce: Karosa Vysoké Mýto + Irisbus

Rok výroby: 2001 až 2005

Rok dodání dp: 2001 až 2004

Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 4

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 4

Motor: Iveco Cursor

Výkon motoru: 213KW

ObrazekPřevodovka: Automatická Voith

Počet rychlostí: 3?

Délka: 12 metrů
Šířka: 2,5 metru
Výška: 2,9 metruObrazek

Hmotnost: 11380 kg

Míst k sezení: 30
Míst ke stání: 69

Nástup. výška přední dveře:320mm

Nástup. výška zadní dveře:330mm

 

Autobusy Irisbus citybus, vyráběné v letech 2001-2005, byly společně s autobusem Renault citybus skoro identické. Důležitou informací je, že na tomto typu se povedla také unifikace s trolejbusem stejně jako u autobusu typu 21 AB. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány v letech 2001-2004. Tomuto typu (Irisbus-cytibus) byla v Plzni přidělena evidenční čísla 476,477,486 a 487. Dnes vozy těchto typů společně s Karosou B931 vytlačují z linek dosluhující Karosy B731 a B732. Tento typ autobusu můžeme dnes spatřit na všech městských a příměstských linkách provozovaných mhd, kde jsou nasazovány zejména na nízkopodlažní jízdní řády, ale také na jízdní řády, které donedávna patřily karosám. Nyní je naprosto normální spatřit je i na nočních linkách, které byly dříve výsadou právě Karos B731 a B732. O těchto vozech již můžeme říci, že se staly naprosto běžným standardem cestování hromadnou dopravou po Plzni. Autobusy typu cytibus jsou nízkopodlažní s nízkou nástupní výškou ve všech dveřích, a proto jsou velice vhodné pro přepravu cestujících na invalidním vozíku. Citybusy jsou vybaveny jak vnitřním tak i venkovním LED-diodovým informačním systémem, pohodlnými sedadly, manuální plošinou pro vozíčkáře, dostatečně velkým prostorem pro maminky s kočárkem, televizorem se zpravodajskými informacemi o dění ve světě či klimatizovaným stanovištěm řidiče (pouze u vozů 486 a 487). Irisbus citybus se od Renaultu citybus liší uspořádáním sedadel u zadních dveří, kapacitou nebo odlišným motorem. Irisbus citybus se stal předchůdcem modernějšího Irisbusu citelis.

 

Upozorňuji, že údaje nemusí být pravdivé a nemusí vždy sedět

             http://cs.wikipedia.org

             stránky výrobce

 Autor textu: Matěj Kaše

Korekce text: Mgr. Šárka Koubová