Irisbus Citybus
Aktuální seznam vozů tohoto typu:
/fotoalbum/irisbus-citi-bus/476
Technické údaje a popis jednotlivých vozů:
Výrobce: Karosa Vysoké Mýto + Irisbus
Rok výroby: 2001 až 2005
Rok dodání dp: 2001 až 2004
Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 4
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 4
Motor: Iveco Cursor
Převodovka: Automatická Voith
Počet rychlostí: 3?
Hmotnost: 11380 kg
Nástup. výška přední dveře:320mm
Nástup. výška zadní dveře:330mm
Autobusy Irisbus citybus, vyráběné v letech 2001-2005, byly společně s autobusem Renault citybus skoro identické. Důležitou informací je, že na tomto typu se povedla také unifikace s trolejbusem stejně jako u autobusu typu 21 AB. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány v letech 2001-2004. Tomuto typu (Irisbus-cytibus) byla v Plzni přidělena evidenční čísla 476,477,486 a 487. Dnes vozy těchto typů společně s Karosou B931 vytlačují z linek dosluhující Karosy B731 a B732. Tento typ autobusu můžeme dnes spatřit na všech městských a příměstských linkách provozovaných mhd, kde jsou nasazovány zejména na nízkopodlažní jízdní řády, ale také na jízdní řády, které donedávna patřily karosám. Nyní je naprosto normální spatřit je i na nočních linkách, které byly dříve výsadou právě Karos B731 a B732. O těchto vozech již můžeme říci, že se staly naprosto běžným standardem cestování hromadnou dopravou po Plzni. Autobusy typu cytibus jsou nízkopodlažní s nízkou nástupní výškou ve všech dveřích, a proto jsou velice vhodné pro přepravu cestujících na invalidním vozíku. Citybusy jsou vybaveny jak vnitřním tak i venkovním LED-diodovým informačním systémem, pohodlnými sedadly, manuální plošinou pro vozíčkáře, dostatečně velkým prostorem pro maminky s kočárkem, televizorem se zpravodajskými informacemi o dění ve světě či klimatizovaným stanovištěm řidiče (pouze u vozů 486 a 487). Irisbus citybus se od Renaultu citybus liší uspořádáním sedadel u zadních dveří, kapacitou nebo odlišným motorem. Irisbus citybus se stal předchůdcem modernějšího Irisbusu citelis.
Upozorňuji, že údaje nemusí být pravdivé a nemusí vždy sedět
stránky výrobce
Autor textu: Matěj Kaše
Korekce text: Mgr. Šárka Koubová