Jdi na obsah Jdi na menu
 


Solaris Urbino 15 III. generace

Aktuální seznam vozů tohoto typu:

Ev.č
typ
Poznávací značka
Rok příchodu do dp
Odkaz na obrázky
501
Solaris Urbino15III.
4T4 4506 –jedná se o pronajmuté vozy
2006
502
Solaris Urbino15III.
4T4 4507 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
503
Solaris Urbino15III.
4T4 4508 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
504
Solaris Urbino15III.
4T4 4509 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
505
Solaris Urbino15III.
4T4 4512 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
506
Solaris Urbino15III.
4T4 4513 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
507
Solaris Urbino15III.
4T4 4514 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
508
Solaris Urbino15III.
4T4 4516 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
509
Solaris Urbino15III.
4T4 4517 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
510
Solaris Urbino15III.
4T4 4518 - jedná se o pronajmuté vozy
2006
536 Solaris Urbino15III. 4P7 8546 2011  
537 Solaris Urbino15III. 4P7 8547 2011  

Technické údaje a popis vozů:

Výrobce: SolarisBolechowo-Osiedle, Polsko?

Rok výroby: 1999 až současnost

Rok dodání dp: 2006

Počet dodaných kusů pro dp Plzeň:10 III.generace - pronájem + 2 kusy - koupě

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 12

Motor u III. generace: DAFObrazek

Výkon motoru III. generace: 228KW

Převodovka u III. generace: Automatická Voith

Počet rychlostí: 4

Délka: 14,5 metru
Šířka: 2,5 metru
Výška: 2,8 metruObrazek

Hmotnost: 12700 kg

Míst k sezení: 36 až 46

Míst ke stání: 118 až 131

Nástupní hrana u předních dveří: 320mm

Nástupní hrana u prostředních dveří:
320mm

Nástupní hrana u zadních dveří: 340mm

Nízký počet nízkopodlažních, ale hlavně velkokapacitních vozů v Plzni, které byly potřeba zejména na vysoce vytíženou linku číslo 30, vedl dopravní podnik k nákupu nových vozů. Volba padla právě na Solarisy Urbino15, které tato kritéria splňují. Urbina15, vyráběná již od roku 1999 do současnosti, přišla zatím do Plzně ve čtyřech dodávkách. Jako první do Plzně v roce 2002 přišly dva vozy evidenčních čísel 482 a 483, jednalo se o dva třínápravové Solarisy Urbino15 druhé generace. Další vozy na sebe nenechaly dlouho čekat a přesně za rok přišly do Plzně další dva evidenčních čísel 484 a 485. Na poslední Solaris Urbino 15 druhé generace jsme si museli počkat až do roku 2005, kdy do Plzně přišel vůz evidenčního čísla 494. Časem se prokázalo, že ani dodávka těchto vozů kapacitně nestačila obsloužit průmyslovou aglomeraci na Borských polích a jiná místa s vyššími nároky na kapacitu vozů. To vedlo Plzeň k radikálnímu rozšíření vozového parku dp o další velkokapacitní vozy. O rok později (v roce 2006) si Plzeň pronajala na osm let 10 velkokapacitních vozů Solaris Urbino15 třetí generace Poté se začaly nakupovat pouze kloubové verze Solaris Urbino 18, které se průběžně nakupují až dodnes. Solaris Urbino 15 je vysoce moderní autobus ve všech ohledech, ať už z pohledu bezpečnosti, pohodlí pasažérů nebo výbavy vozů. Nevýhodou tohoto typu je velké vybočování zadní části vozu v zatáčkách až o 1,3metru. Autobusy typu Urbino 15 můžeme vídat pouze na vysoce vytížených linkách nebo spojích. Mezi ně patří linky 30, 33, 41 a 55, nejvíce však linky 30 a 41.

Upozorňuji, že údaje nemusí být pravdivé a nemusí vždy sedět

             http://cs.wikipedia.org

             stránky výrobce

 
 

 Autor textu: Matěj Kaše

Korekce text: Mgr. Šárka Koubová