Jdi na obsah Jdi na menu
 


Karosa B 931

Aktuální seznam vozů tohoto typu:

433
Karosa B931
PMA 93-73
1996
434
Karosa B931
PMA 93-74
1996
435
Karosa B932?*
PMA 93-75
1996
436
Karosa B931
PMA 93-87
1996
437 
Karosa B931
PMA 93-88
1996
438
Karosa B931
PMA 93-89
1996
439
Karosa B931
PMA 94-01
1996
440
Karosa B931
PMA 94-02
1996
441
Karosa B931
PMA 94-03
1996
442
Karosa B931
PMA 94-04
1996

Technické údaje a popis vozů:

 

ObrazekVýrobce: Karosa Vysoké Mýto

Rok výroby: 1995 až 2002

Rok dodání dp v Plzni: 1996

Počet dodaných kusů pro dp Plzeň: 10

Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 10

Motor: Liaz ML636

 

                                                                   

Výkon motoru: 175KWObrazek

Převodovka: Automatická VOITH D 863,3

Počet rychlostí: 3

Délka: 11,3 metrů
Šířka: 2,5 metru
Výška: 3,1 metru

Hmotnost: 10100 až 10200 kg

Míst k sezení: 31
Míst ke stání: 63
 

Autobusy Karosa B931, vyráběné v letech 1995-2002, byly společně s  typem Karosa B932, která má manuální převodovku, jedním z dalších úspěšných typů autobusu provozovaného v ČR. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány pouze v  roce 1996. Po dodávce tohoto typu dopravní podnik už nakupoval pouze nízkopodlažní autobusy. Karosa B931 se stala v Plzni přímým nástupcem Karos B731 a B732. B931 je dvouosý autobus s náhonem na zadní nápravu, je vybaven třemi dvoukřídlými dveřmi, automatickou převodovkou, vysokým výkonem díky turbu intercoller, vnějším tak i vnitřním LED-diodovým informačním systémem, anatomickými sedadly, protiskluzovou podlahou nebo moderním vzhledem, a proto není divu, že se na autobusy můžeme spolehnout. Prostor pro maminky s kočárkem je umístěn u prostředních dveří. Vadou těchto plzeňských vozů je nadměrná hlučnost motoru .Tento typ můžete potkat na všech denních linkách, kde z provozu postupně vytlačuje společně s nízkopodlažními vozy staré Karosy B731 a B732. Jediné linky, kde tyto vozy nepotkáme, jsou linky 71 a 72. Často je tento typ nasazován i na tzv. školní spoje, zejména pak vůz evidenčního čísla 435, který jako jediný tohoto typu v Plzni dostal manuální převodovku. Karosy B931 jsou v průměrném věku a doufáme, že ještě dlouho v Plzni vydrží.

 

Upozorňuji, že údaje nemusí být pravdivé a nemusí vždy sedět

             http://cs.wikipedia.org

             stránky výrobce

autor textu:Matěj Kaše
korekce textu:Mgr. Šárka Koubová