Karosa B 731
Aktuální seznam vozů tohoto typu:
ev.číslo |
poznávací značka |
rok dodání |
fotogalerie |
402 |
PMA 44-80 |
1990 |
|
403 |
PMA 44-81 |
1990 |
|
405 |
PMA 44-83 |
1990 |
|
407 |
PMA 44-85 |
1990 |
|
408 |
PMA 44-86 |
1990 |
Technické údaje a popis:
Výrobce: Karosa Vysoké Mýto
Rok výroby: 1974 až 1996
Rok dodání do dp Plzeň: 1987 až 1992 (1996)
Počet dodaných kusů pro dp: 92
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 5
Motor:Liaz
Výkon motoru: 148,5 až 190KW
Převodovka: Automatická
Počet rychlostí: 2
Délka: 11 metrů
Šířka: 2,5 metru
Výška: 3,1 metru
Hmotnost: 9400 až 10550 kg
Míst k sezení: 31
Míst ke stání: 59
Autobusy Karosa B731, vyráběné v letech 1974-1996, byly společně s typem Karosa B732, která má manuální převodovkou, jedním z nejrozšířenějších autobusů po celé České Republice. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány v letech 1987-1992 (1996) po té přišly ještě další vozy z jiných měst již použité. Dnes vozy tohoto typu spíše dosluhují a jsou nahrazovány novými modernějšími autobusy, ale i přesto je v našem plzeňském dopravním podniku stále v pravidelném provozu 5 kusů tohoto typu (B731). Většina vozů tohoto typu v barvách Plzně prošla generální opravou (GO). Vůz je dvounápravový s náhonem na zadní nápravu. Vozy jsou třídveřové, a proto není problém s rychlým odbavením cestujících ve stanici. Všechny vozy jsou vybaveny jak venkovním, tak i vnitřním LED-diodovým informačním systémem pro cestující, všechny vozy mají látkou potažená sedadla, a proto je cestování v těchto vozech pro cestující do jisté míry pohodlné. V Plzni je můžeme vidět na všech linkách v nejhojnějším počtu, společně s typem B732, na lince 22 (pouze ve všední den). Tyto vozy se úplně ztratily z linek číslo 30 a 41, kde byly nahrazeny nízkopodlažními vozy. Bohužel i na tomto příkladu je vidět, že B731 a B732 se z našeho města pomalu, ale jistě vytrácí. Problémem těchto vozů je jejich stáří a hlučnost, ale naopak velkou výhodou je jejich jednoduchost a lehká dostupnost náhradních dílů.
Upozorňuji, že údaje nemusí být pravdivé a nemusí vždy sedět
Zdroje: http://autobusy.plzenskamhd.net
stránky výrobce
autor textu:Matěj Kaše
korekce textu:Mgr. Šárka Koubová