Renault Citybus
Aktuální seznam vozů tohoto typu:
449
|
Renault-city bus
|
PMT 08-35
|
1999
|
|
450
|
Renault- city bus
|
PMT 08-36
|
1999
|
|
451
|
Renault- city bus
|
PMT 08-37
|
1999
|
|
452
|
Renault- city bus
|
PMT 08-39
|
1999
|
|
453
|
Renault- city bus
|
PMT 08-40
|
1999
|
|
454
|
Renault- city bus
|
PMT 08-41
|
1999
|
|
455
|
Renault- city bus
|
PMT 08-42
|
1999
|
|
456
|
Renault- city bus
|
PMT 08-43
|
1999
|
|
457
|
Renault- city bus
|
PMT 08-72
|
1999
|
|
458
|
Renault- city bus
|
2P4 4536
|
1999
|
|
459
|
Renault- city bus
|
PMT 08-81
|
1999
|
|
460
|
Renault- city bus
|
PMT 08-74
|
1999
|
|
461
|
Renault- city bus
|
PMT 08-75
|
1999
|
|
462
|
Renault- city bus
|
PMT 33-36?
|
1999
|
|
463
|
Renault- city bus
|
PMT 08-77
|
1999
|
|
464
|
Renault- city bus
|
PMT 08-78
|
1999
|
Technické údaje a popis vozů:
Výrobce: Karosa Vysoké Mýto+Renault
Rok výroby: 1995 až 2000
Rok dodání do dp Plzeň: 1999 až 2000
Počet dodaných kusů pro dp: 16
Počet kusů nyní v pravidelném provozu: 16
Motor:RenaultMDR
Výkon motoru: 186KW
Převodovka: Automatická Voith
Počet rychlostí: 3

Šířka: 2,5 metru
Hmotnost: 11380 kg
Nástup. výška přední dveře: 320 mm
Nástup. výška zadní dveře:
330 mm
Autobusy Renault citybus, vyráběné v letech 1995-2000, jsou společně s mladším typem Irisbus citybus jedním z nejrozšířenějších nízkopodlažních autobusů v České Republice. Rozdíl z venku mezi těmito typy nemusí být na první pohled zcela patrný, ale v interiéru je vidět jiné uspořádání sedadel a nebo rozdílná pohonná jednotka. Do našeho dopravního podniku v Plzni byly tyto autobusy dodávány v letech 1999-2000. Tomuto typu (Renault-cytibus) byla v Plzni přidělena evidenční čísla 449 až 464. Dnes vozy tohoto typu společně s Karosou B931 vytlačují z linek dosluhující Karosy B731 a B732. Tento typ autobusu můžeme dnes spatřit na všech městských, ba i příměstských linkách mhd, kde jsou nasazovány zejména na nízkopodlažní kurzy, ale také na kurzy, které donedávna patřily karosám. Nyní je naprosto normální spatřit je i na nočních linkách, které byly dříve výsadou právě Karos B731 a B732. O těchto vozech již můžeme říci, že se staly naprosto běžným standardem cestování hromadnou dopravou v Plzni. Autobusy typu cytibus mají nízkou nástupní výšku ve všech dveřích, a proto jsou velice vhodné pro přepravu cestujících na invalidním vozíku. Citybusy jsou vybaveny jak vnitřním tak i venkovním LED-diodovým informačním systémem, pohodlnými sedadly, manuální plošinou pro vozíčkáře, dostatečně velkým prostorem pro maminky s kočárkem
či televizorem se zpravodajskými informacemi o dění ve světě.
Upozorňuji, že údaje nemusí být pravdivé a nemusí vždy sedět
stránky výrobce
korekce textu:Mgr. Šárka Koubová